Haber

Ramazan Bayramında Nasıl Yemeliyiz?

Ramazan ayı bitti ve bayram geldi. Peki, Şeker Bayramı olarak da bilinen Ramazan Bayramı’nda nasıl beslenmeliyiz? Bir aylık oruçtan sonra beslenmemize nasıl dikkat etmeliyiz? Tatlıların, böreklerin ve bayram şekerlerinin bol olduğu bayram gününde beslenmede istikrarı nasıl sağlamalıyız?

Diyetisyen Beyza Mekselyna İsimsiz, Ramazan Bayramı’nda beslenme tavsiyeleri verdi. Bayram sabahı hafif bir kahvaltı ile güne başlamayı ve karbonhidrattan uzak durmayı tavsiye eden Mekeliyna İsimsiz, “Ramazan ayı boyunca metabolizmamızın yavaşlaması, bağırsaklarda tembellik ve kabızlık gibi sorunlar görülebiliyor. , çünkü gündüz saatlerinde yemek ve içmekten kaçınılır. Ramazan Bayramı’nın ilk günü birdenbire üzerimize yeme-içme yükü binerse hazımsızlık, şişkinlik, kusma, baş ağrısı ve gaz gibi sorunlar ortaya çıkabilir. Yavaş yavaş alışmalıyız gündüz beslenmesine, su tüketimini artırmaya, antrenman yapmaya ve tükettiğimiz besinleri yeterince çiğnemeye özen göstermeye özen gösterir, sağlıklı ve huzurlu bir bayram geçirmenizi dileriz.”

İşte Diyetisyen Adsız’ın Bayram İçin Beslenme Önerileri

  • Bayramda güne hafif bir kahvaltı ile başlanmalı ve gün boyu süren öğünler atlanmamalıdır. Bir seferde tek bir türe yüklenmeyin, karbonhidrat oranı yüksek ve yağ oranı yüksek bir öğün tüketmek mide şikayetlerine neden olabilir.
  • Yemeklere dikkat edilmeli; Yağsız süt, fındık, badem veya meyve/kurutulmuş meyve gibi yağlı tohumlar yenerek metabolizma hızlandırılmalıdır.
  • Yiyecekler iyi çiğnenmeli ve yavaş, azar azar ve sık sık yenmelidir.
  • Bayramda tatlı ve çikolata tüketimine dikkat edilmelidir.
  • Ramazan ayı boyunca su tüketimi makul saatlerin ortasına sıkıştırıldığı için su tüketim miktarında azalmalar olabilir. Ramazan ayı boyunca su tüketiminizi kademeli olarak artırın ve oturarak su içmeye özen gösterin.
  • Bayram ziyaretlerinde çay ve kahve tüketimine de son verilmelidir. Büyük boyutlarda olduğunda çarpıntılara, kalp ritim bozukluklarına, mide problemlerine neden olabilir.
  • Bayram ziyaretlerinde ikramların porsiyonları mümkün olduğunca küçük tercih edilmelidir. Tatlı tüketilecekse hamur işi ve şerbetli tatlılar yerine sütlü tatlılar küçük porsiyonlarda tüketilmelidir.
  • Akşam yemeklerinde çok yağlı yiyecekler tercih edilmemeli, porsiyon boyutları normal olmalı ve akşam yemekleri erken yenilmelidir.
  • Ramazan ayı boyunca hem yavaşlayan metabolizmanızı hızlandırmak hem de gün içinde tükettiğiniz besinlerden aldığınız kalorileri daha iyi harcamak için gün içinde daha hareketli olmalı, en azından yürüyüş ve yürüyüş için fırsat yaratılmalıdır. bayramda alınan güç ile tüketilen gücün kurulması için spor faaliyetleri. (BSHA – Bilim ve Sağlık Haber Ajansı)

soke-haber.com.tr

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu